Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Pane Hysku, za tento blog Vam patri vrely dik vsech roduvernych Moravaku. Predevsm za Vasi cinnost kulturnevzdelavaci, zejmena za novou knizku historie Moravy pro deti. Bohuzel, deti zejmena v Cechach veri, ze soucasny stav bezectne ignorance existoval odjakziva a jeste vice bohuzel, nekdy i deti na Morave. Dukazem ucinnosti Vasi prace je kazdorocne vrustajici pocet moravskych vlajek na svatek moravskych patronu svatych Cyrila a Metodeje a lidi hlasicich se k Morave, co sve vlasti. Srdecne preju Vasi cinnosti pro Moravu, v budoucnosti jen a jen uspechy.

1 0
možnosti
VF

Jsem VMoravanka, přesvědčte mě, že to není pravda.[>-]EU;-D

1 0
možnosti
JN

Když tajk připomínáte ty bolševiky ze všech největší, jistě víte, že soudruh Gottwald byl Moravák.

0 0
možnosti
AK

Pane Hysku, Cechy nepresvedcite a zpracovane Moravany asi take ne. Ti jsou mozna uz odepsani. Na Morave zije ale mnoho lidi, kteri o tomto problemu nemaji ani poneti. Mezi temito lidmi a nasledujicimi generacemi je urodna puda a budoucnost Moravy.

1 0
možnosti
JT

J57i51r54i 17T21i74c58h14y

19. 12. 2018 17:31

Nesmysl. zeme Morava geograficky existuje, z hlediska statniho usporadani uz nema zadny vyznam. Nema to nic spolecneho s komunisty. Pisatel zrejme neni Cech, on je "Moravan", tak jako Bavorak neni Nemec, ja take nejsem Cech, ja jsem Chod.

0 3
možnosti
AK

Nesmysl. Morava neexistuje ani geograficky. Pouze v historickych mapach a pameti lidi. Zastavate se totalitniho aktu komunistu a ceskych nacionalistu.

1 0
možnosti
Foto

J44i80ř82í 35K56i27n29d21l

19. 12. 2018 16:03

Moravské markrabství bylo podřízeno českému panovníkovi a v zahraničí vystupovalo celé území jako jeden dynastický celek. Tento stav písemně potvrdila 26.9.1212 Zlatá bula sicilská.Konec všem dohadům, zda je Morava říšským či českým lénem, učinil Karel IV. Listinou ze 7.dubna 1348 bylo jednoznačně stanoveno, že Morava je lénem Českého království. Morava mohla mít svého panovníka s titulem markrabě moravský, ten ovšem musel dostat Moravu jako léno od českého panovníka a zavázat se mu slibem poslušnosti. Morava byla touto listinou rozdělena na tři území: biskupství olomoucké, markrabství moravské a vévodství opavské. Všechna tři území byla lénem českého krále. Opavské vévodství a olomoucké biskupství ovšem nebylo podřízeno moravskému markraběti. Počínaje vládou Václava IV. bylo České království a Moravské markrabství opět spjato, a to až do roku 1918, osobou jednoho panovníka. Na Moravě byl panovník zastoupen zemským hejtmanem. Správně a soudně měla Morava samostatné instituce: zemský sněm moravské šlechty, zemský soud a jednotlivé župní soudy.

2 1
možnosti
Foto

J35i75ř34í 71K21i26n66d71l

19. 12. 2018 16:36

Pane mínusák rozesmál jste mě. Já jsem čerpal z pramene, který vydala Národní knihovna opírající o knihy historiků. Takže oni nemají pravdu. Hm.

2 1
možnosti
Foto

Morava neexistuje? A kde jsem se to teda narodil?

0 0
možnosti
JZ

J81a55n 25Z52i77e28g12l88e89r

19. 12. 2018 15:21

Je fakt, že když se člověk baví s lidmi na moravském venkově, tak mnozí lidé řeknou, že tzv. moravská samospráva by byla pouze k tomu, aby se Brňané dostali ke korytům.

0 3
možnosti
AK

Mozna male procento melo podobny nazor, ale s lidmi se kterym jsem mluvil ja nebyli proti. Stacilo to polopaticky vysvetlit.

0 0
možnosti
JZ

J16a82n 45Z40i67e59g81l52e70r

19. 12. 2018 15:14

Pocházím z Brna, zemská samospráva by mně nevadila, ovšem na samotné Moravě nemá tato myšlenka většinovou podporu. Na druhé straně je jasné, že nemohou být pouze obce a pak až centrum v Praze. Nějaký samosprávný mezičlánek být musí.

0 0
možnosti
JZ

Vsimam si blogere, ze v zapalu boje se uz nedivate, ale "cechacsky" koukate.

0 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 870x
Jsem zastupitelem brněnské městské části Královo Pole, zástupcem ředitelky Gymnázia AKADEMIA, kde učím dějepis, jsem spolumajitelem školy. Jsem předsedou Moravského zemského hnutí. Jsem přesvědčen, že země Morava si v rámci ČR a EU zaslouží mnohem lepší postavení, než má dnes.

Seznam rubrik